Είδαμε την ιταλική σειρά «Η Δίκη» στην πλατφόρμα του Netfilx και ζήσαμε τις πολλαπλές αλήθειες ενός νομικού αγώνα μεταξύ μιας εισαγγελέως και ενός δικηγόρου υπεράσπισης!
Αισίως φτάσαμε στα τέλη Ιανουαρίου του 2021 και νιώθουμε ακόμη πνιγμένοι μες στην ζεστή «ελευθερία» του σπιτιού μας! Η κατάσταση και η συνθήκη δε, επιδέχεται πολλαπλές αναγνώσεις και πολλαπλές ερμηνείες… όπως και η σειρά που είδαμε και προτείνουμε για αυτή την εβδομάδα ή ακόμη καλύτερα για αυτό το Σαββατοκύριακο.
Ταξιδεύουμε στην χώρα της μόδας , όχι για να απολαύσουμε κάποια συγκλονιστική επίδειξη μόδας ή κάποια σπουδαία εκδήλωση στη Σκάλα του Μιλάνο…αλλά για να συστηθούμε σε ένα κυριολεκτικά δραματικό δράμα που εξελίσσεται στην αίθουσα ενός δικαστηρίου.
Η σειρά γραμμένη από τους Alessandro Fabbri, Enrico Audenino και Laura Colella με σκηνοθετική προσέγγιση και κάλυψη από τον Stefano Lodovichi. Όλοι μαζί ,σεναριογράφοι και σκηνοθέτης, κατορθώνουν να συνθέσουν σχετικά πετυχημένα ένα διεισδυτικό πορτρέτο του μεταβαλλόμενου πολιτικού και κοινωνικού πλαισίου της Ιταλίας στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Στο τιμόνι των βασικών ρόλων συναντάμε τη συμβολή του αξιοπρεπούς ερμηνευτικού τριγώνου των Vittoria Puccini, Francesco Scianna και Camilla Filippi, οι οποίοι ενισχύουν την επινοημένη αίσθηση του υπερβατικού. Τα κύρια ερωτήματα, οι εκφοβιστικές ανακρίσεις και τα απαράδεκτα επιχειρήματα, τροφοδοτούν μια άσκηση του νόμου που χαρακτηρίζεται από μία ιδιαίτερη έλλειψη και «ακινησία».
Η πλοκή
Η σειρά «μιλάει» μέσα από δύο παράλληλες αφηγήσεις. Από τη μία μοιάζει με ένα μικρό παράθυρο στα όρια του σύντομου προλόγου που αφορά στο παρελθόν της εισαγγελέως Έλενας (Vittoria Puccini) και η άλλη επικεντρώνεται στο μυστήριο της δολοφονίας της 17χρονης Angelica Petroni κατά τη διάρκεια ενός πάρτι. Πόρνες πολυτελείας, ένας σωρός γυναίκες, διαθήκες και απιστίες συμπιέζουν το χάος του πυρήνα της σειράς και του μυστηρίου το οποίο την θρέφει.. Δίνει την εντύπωση ότι ο πλούσιος χαρακτήρας των πρωταγωνιστών έχει ενσωματωθεί στο σενάριο για να προσφέρει ένα πλεονέκτημα κυνισμού και να τους κάνει λιγότερο προσιτούς και οικείους και με αυτόν τον τρόπο να δώσει ένταση στην αγωνία.
Η Έλενα αναλαμβάνει αυτήν την τραγική υπόθεση και βρίσκεται αντιμέτωπη με τον Ρουγγέρο που υπερασπίζεται την φερόμενη ως δράστη για τη δολοφονία! Ο Ρουγγέρο βρίσκεται στο σημείο της ζωής του εκείνο που αποζητά μετά μανίας μία ευκαιρία που θα σηματοδοτήσει την αρχή σταθερότερων θεμελίων για μία φιλόδοξη καριέρα. Η Έλενα από την πλευρά της πέρα από την υπόθεση , έχει να ανησυχεί και για άλλα πράγματα. Ο σύζυγος της Τζιοβάνι (Maurizio Lastrico), είναι έτοιμος να την χωρίσει και να μετακομίσει στην Νέα Υόρκη, ενώ την ίδια στιγμή μαθαίνει ότι πέρα από την επαγγελματική της ιδιότητα, υπάρχει και κάτι άλλο από το παρελθόν που την συνδέει με την δολοφονία της 17χρονης. Αυτό, θα θέσει σε κίνδυνο την καριέρα της και την αξιοπιστία της. Έτσι μετά από κάποια δραματικά γεγονότα , που δίνουν μια απροσδόκητη τροπή στις έρευνές της, θα αποφασίσει να κατηγορήσει την κόρη ενός μεγιστάνα, καθιστώντας την υπόθεση μία από τις πιο πολύκροτες στη χώρα. Η κατηγορούμενη Linda Monaco με τη σειρά της υπερασπίζεται πάντοτε την αθωότητά της, έχοντας στο πλευρό της τον πλούσιο πατέρα της και τον σθεναρό υπερασπιστή της Ρουγγέρο ( Francesco Scianna).
Η καρδιά αυτής της ιστορίας είναι ένας δραματικός φόνος, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας περιστρέφεται γύρω το δράμα της δίκης και της απονομής δικαιοσύνης.
Ενώ η κύρια αφήγησή της παραμένει αρκετά γραμμική και περιστρέφεται γύρω από τους δικηγόρους που χτίζουν σταθερά τις θέσεις τους, η σχετική δυναμική της Έλενας καθιστούν τη δράση στο δικαστήριο πολύ πιεστική.
Δικαστικές συνεδρίες και μία αέναη διαλεκτική αντιπαράθεση που φοράει πολλές αλήθειες και χωράει πολλές αναγνώσεις. Με λίγα λόγια: ένα είδος αγώνα πυγμαχίας όπου το γήπεδο απλώς έχει μεταφερθεί σε μία αίθουσα δικαστηρίου.
Τα χτυπήματα μεταξύ των δύο ανταγωνιστών (εισαγγελέως και δικηγόρου υπεράσπισης) θα πραγματοποιηθούν κατά την ανάκριση των αντίστοιχων μαρτύρων τους. Καθώς θα προχωρά η δίκη, και οι δύο τους θα διασχίζουν και θα ξεπερνούν τις κόκκινες γραμμές τους ούτως ώστε να βγει μία δίκαιη ετυμηγορία , η οποία φυσικά έχει άλλη απόχρωση για τον καθένα.
«Η Δίκη» δεν είναι υπερβολικά πρωτότυπη σειρά κι ούτε καυχιέται πως είναι και επιπλέον δεν προσφέρει την αγωνία που είναι απαραίτητη, αλλά πρέπει να της αναγνωριστεί η ενδιαφέρουσα πλοκή, οι συνεχείς ανατροπές και το χτίσιμο των ελκυστικών και μυστηριωδών χαρακτήρων. Έχει ρυθμό , καλή μουσική και μία σκληρή πραγματικότητα πουπεριστρέφεται γύρω από την αιώνια συζήτηση για το αν η αναζήτηση της αλήθειας και η αναζήτηση της δικαιοσύνης είναι το ίδιο πράγμα.
Συνεπής και σταθερή γραφή, κλασικοί κώδικες δικαστικού δράματος, αντιπαραθέσεις, αναξιόπιστοι μάρτυρες που κλονίζονται, εντάσεις, συσσωρευμένες αλληλεπιδράσεις, σοκαριστικά μυστικά που ζούσαν στο σκοτάδι, συνθέτουν ένα πραγματικό δικαστικό θρίλερ. Καθώς «ξημερώνει» βλέπουμε πως μέσα στη χαραμάδα υπάρχει ένα «σώμα» που λέγεται «αλήθεια» , πέφτει πάνω του φως και συναντάμε το πρόσωπό του. Σημασία έχει από πού θα το κοιτάξει κανείς.
Στα μείον της σειράς είναι η έλλειψη δυναμικής των ηθοποιών, η απουσία της μεταξύ τους χημείας , τα οποία καθιστούν την ατμόσφαιρα αποχρωματισμένη και θολή.
Θα έλεγα πως αν παρακολουθείτε ντοκιμαντέρ για αληθινά εγκλήματα, αυτό θα αποτελέσει ένα ωραίο διάλειμμα από την «πραγματική ζωή», ενώ θα παραμείνετε σε κάτι οικείο για εσάς. Θα παραμείνετε σε μία σειρά που δεν είναι τέλεια, αλλά δεν θα βαρεθείτε λεπτό, και θα θελήσετε κι εσείς να περιμένετε την 2η σεζόν (που συζητιέται) ~ απλώς με αρκετή εγκράτεια.
Μία αξιοπρεπής ιταλική σειρά που διερευνά το βάθος των διαδικαστικών εγκλημάτων σε 8 επεισόδια μεταξύ 46 και 57 λεπτών!
Εσείς θα λύσετε τον γρίφο; Ποιος σκότωσε την 17χρονη και γιατί; Απολαύστε και τη μουσικότητα της γλώσσας!
Καλή θέαση!
Από εμένα 7/10