Η γοητευτική πολυπλοκότητα της Μυρσίνης, της ηρωίδας που υποδύεται στις Άγριες Μέλισσες, η ένθερμη ανταπόκριση των θεατών στο μονόλογο «Η απολυμένη» που έχει αποσπάσει ήδη εξαιρετικές κριτικές στο online streaming, οι κακοποιητικές συμπεριφορές που έχει βιώσει στο θέατρο και ο τρόπος που αντέδρασε, αλλά και το μεγαλείο της ανθρώπινης φύσης να μετατρέπει σε τρυφερότητα και ανθρωπιά ακόμα και τις πιο μελανές στιγμές της. Η Κατερίνα Διδασκάλου ομολογεί ότι το δημοφιλές σήριαλ θα τσιμπά στο συναίσθημα του κοινού και την επόμενη σαιζόν ενώ αποκαλύπτει τα στοιχεία, που κάνουν ιδιαιτέρως συναρπαστικό τον ανατρεπτικό ρόλο της.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΒΙΤΣΑ
Ξεκινώ με την τεράστια επιτυχία του θεατρικού έργου του Αντώνη Τσιπιανίτη «Η απολυμένη». Η συγκλονιστική ερμηνεία σας στο μονόλογο έχει αγαπηθεί τρομερά από το κοινό. Η παράσταση έχει αποσπάσει ήδη εξαιρετικές κριτικές στο online streaming και παρουσιάζεται καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαρτίου κάθε Σάββατο και Κυριακή. Πώς αισθάνεστε για την τόσο ένθερμη ανταπόκριση των θεατών έναντι αυτής της δουλειάς;
Υπέροχα. Η διάρκεια μίας παράστασης εξαρτάται από το κοινό. Όταν επιτυγχάνεται δηλώνεται αυτομάτως ότι αγκαλιάζεται με θέρμη από τους θεατές. Το ζητούμενο νομίζω για τον οποιοδήποτε άνθρωπο της τέχνης είναι να αγαπηθεί ολοκληρωτικά η δουλεία του.
Άρα πρέπει να παρατηρείτε με χαρά και αγαλλίαση το θρίαμβο του μονολόγου «Η πόρνη από πάνω». Είναι τεράστια νίκη ότι παρουσιάζεται συνεχώς επί μία δεκαετία.
Με συγκινεί βαθιά η ανοιχτή αγκαλιά του κοινού. Το καλοκαίρι θα περιοδεύσω με αυτό το τόσο ευρηματικό έργο του Αντώνη Τσιπιανίτη. Τον ευχαριστώ από καρδιάς που μου εμπιστεύθηκε τα δύο πνευματικά του παιδιά. Χαίρομαι που δικαίωσα τις προσδοκίες του.
Αλλάζει στη διάρκεια των ετών ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζετε την ηρωίδα;
Φυσικά. Ο κάθε ρόλος εξελίσσεται, χωρίς να αλλάζει η βάση του. Θα έλεγα πώς μπαίνει πιο πολύ μέσα μου η ηρωίδα. Περιγράφω πια τις μικρές λεπτομέρειες της Ερατώς… Η πορεία του χαρακτήρα στον χρόνο μοιάζει με ένα μωρό… Αρχικώς μπουσουλά, έπειτα περπατά και στο τέλος τρέχει. Στέκομαι δίπλα της με την ίδια αγάπη, αφοσίωση και προσήλωση, επιθυμώντας ουσιαστικά να αποδώσω την αλήθεια της.
Μιλάμε για το θέατρο σε μία περίοδο που πολλοί συνάδελφοί σας έχουν καταγγείλει κακοποιητικές συμπεριφορές που έχουν βιώσει. Εσείς αντιστοίχως κατά τη διάρκεια της μεγάλης και σημαντικής πορείας σας αντιμετωπίσατε περιστατικά λεκτικής, σωματικής ή ψυχολογικής βίας ;
Βέβαια. Σε όλους μας έχει συμβεί αυτό. Θέλω να τονίσω ότι το θέατρο απλώς ρίχνει φως σ’ αυτή την συνθήκη εξαιτίας της ζωντανής φύσης του. Δυστυχώς κακοποιητικές συμπεριφορές υπάρχουν παντού, σ’ όλους τους επαγγελματικούς κλάδους. Η ενδοοικογενειακή βία έχει αυξηθεί στις χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης την τελευταία διετία κατά πενήντα τις εκατό. Σκεφθείτε ακόμη πώς στον 21ο αιώνα στη νομοθεσία πολλών χωρών η άσκηση βίαιων συμπεριφορών δεν θεωρείται ποινικό αδίκημα.
Εσείς πώς αντιδράσατε στις συμπεριφορές βίας όταν συνέβησαν;
Απομακρύνθηκα αμέσως από τον άνθρωπο που τις ασκούσε. Το πρόλαβα! Δεν επέτρεψα να γιγαντωθούν.
Έρχομαι και στις «Άγριες μέλισσες», που επί δύο σαιζόν έχουν καθυποτάξει τις καρδιές των τηλεθεατών. Αλήθεια τι έχετε αγαπήσει στη Μυρσίνη ;
Την πολυπλοκότητά της, τον τρόπο που επιβιώνει ύστερα από την ασύλληπτη τραγωδία που τη βρήκε χάνοντας το παιδί της. Εσείς από τη μεριά σας θα ήθελα να μου πείτε επειδή εγώ δεν έχω το χρόνο να διαβάζω τα σχόλια στο twitter και ευρύτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πώς αντιμετωπίζει ο κόσμος για τη Μυρσίνη;
Νομίζω πώς την θεωρεί μια στιβαρή προσωπικότητα, μία δυνατή, συναισθηματική και ταυτόχρονα σκληρή γυναίκα. Η Μυρσίνη έχει μια σπίθα στη ματιά και την ψυχή της.
Θα σας διηγηθώ τι μου συνέβη σήμερα μετά το γύρισμα επισκεπτόμενη το φαρμακείο της γειτονιάς μου… Ένα λεπτό αργότερα από την στιγμή που εισήλθα στον χώρο, μπήκε μία κυρία η οποία με κοίταζε επίμονα. Τη ρώτησα «Μήπως βιάζεστε. Θέλετε να προηγηθείτε»; «Όχι» μου απάντησε και συνέχισε λέγοντας «Σας παρατηρώ γιατί θέλω να σας πω συγχαρητήρια για την ερμηνεία σας. Παρότι κάνετε μία ασυμπάθηστη ηρωίδα δε μπορώ να μην εκτιμήσω ότι με τόσο έντεχνο τρόπο προσπαθείτε να μας πείσετε να τη δούμε από μία άλλη οπτική». Η Μυρσίνη είναι ένας πραγματικός άνθρωπος. Δεν είναι καρικατούρα».
Θα συγχωρήσει την Ελένη;
Θα ήταν ευχής έργο να καταλάβει η Μυρσίνη ότι τελικά η συγχώρεση και η κατανόηση είναι ωφέλιμη για τη δική της ελευθερία. Ελπίζω να βρει αυτόν το δρόμο της πραγματικής ελευθερίας που περνά από την απαλλαγή του θυμού. Νομίζω ότι η Ελένη οφείλει στη Μυρσίνη την ακριβή αλήθεια για το πώς χάθηκε το παιδί της. Αυτός είναι ο μεγάλος πόνος, η στεναχώρια, το βάσανο και η αγωνία της. Θέλει να ακούσει τι πραγματικά έγινε την τελευταία νύχτα της ζωής του. Έχει πεθάνει πλέον το παιδί της. Αυτό δε μπορεί να αλλάξει. Κάθε μάνα θα βασανίζονταν με το συνέβη. Είδατε πόσο μοναδικά συνέδεσαν οι συγγραφείς, η Μελίνα Τσαμπάνη και ο Πέτρος Καλκόβαλης αυτό το υπέροχο στοιχείο της αρχαίας τραγωδίας στην σειρά; Πραγματοποιείται αυτό το τραγικό γεγονός από το πρώτο επεισόδιο. Όλος ο κόσμος ξέρει τι συνέβη, ενώ οι ήρωες αγνοούν την αλήθεια. Η μητέρα τόσα χρόνια μετά θέλει να μάθει πώς έφυγε ο γιος της.
Η Μυρσίνη είναι παρεμβατική στη ζωή των παιδιών της. Θα δεχθεί την σχέση της Δρόσως και του Κωνσταντή;
Είπε στον Κωνσταντή «Πώς είναι δυνατόν να με αγνοήσεις… Πώς το έκανες αυτό». Η Μυρσίνη είναι τρομερά εγωκεντρικό άτομο. Γίνεται δυστυχής. Σε μία σκηνή λέει «Μου φαίνεται σαν φτηνό μυθιστόρημα τα τρία μου αγόρια να δημιουργήσουν σχέση με αυτές τις τρεις γυναίκες. Είναι τρομερό» Και τονίζει στον Κωνσταντή «Ο ένας έχασε τη ζωή του, ο άλλος έχασε τον εαυτό του. Εσύ έχεις γίνει έρμαιο που άγεσαι και φέρεσαι»
Υπάρχει το ενδεχόμενο να συμμαχήσει ξανά με την Ασημίνα προκειμένου να διώξουν τη Δρόσω από τη ζωή της οικογένειας.
Κατά καιρούς η μία γυναίκα έχει πλησιάσει την άλλη. Αυτή η σχέση είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα. Θέλω να ευχαριστήσω ειλικρινώς τη Μελίνα Τσαμπάνη και τον Πέτρο Καλκόβαλη για αυτόν τον ρόλο. Είναι ένα μεγάλο δώρο για εμένα.
Λέγεται ότι η σειρά θα συνεχιστεί και την επόμενη σαιζόν;
Θα συνεχιστεί. Είναι πλέον σίγουρο!
Διαβάστε περισσότερα στο 7ΜΕΡΕΣTV που κυκλοφορεί.