Η Μαίρη Χρονοπούλου που πριν από λίγες ημέρες έγινε 87 ετών είναι αδιαμφισβήτητα μια από τις πιο λαμπερές ηθοποιούς του Ελληνικού κινηματογράφου και θεάτρου.
Αν και όπως η ίδια είχε πει ηθοποιός έγινε κατά τύχη αφού δεν ήταν κάτι που ήθελε από μικρή.
Όλα άρχισαν το 1953 όταν η καλή της φίλη Δέσπω Διαμαντίδου πήγε στο χορό μιας παράστασης του Εθνικού και την πήρε μαζί της. Μάλιστα αυτή κι ο Αλέξης Σολωμός ήταν που την παρότρυναν να γίνει ηθοποιός αφού είχαν καταλάβει το ταλέντο που ήταν κρυμμένο μέσα της.
Εκεί την είδε ο σπουδαίος σκηνοθέτης Δημήτρης Ροντήρης οποίος και την κράτησε για τέσσερα ολόκληρα χρόνια βάζοντας την σε διάφορες παραστάσεις.
Σημαντικό είναι πως δεν φοίτησε ποτέ σε καμιά σχολή και έπαιζε χάρη σε μια προσωρινή άδεια που της είχαν παραχωρήσει. Όμως μετά την πρώτη της παράσταση κάποιοι άρχισαν να γκρινιάζουν και τότε αποφάσισε να δώσει εξετάσεις ως εξαιρετικό ταλέντο όπου και πέρασε με μεγάλη επιτυχία.
Ύστερα ήρθε στην ζωή της το ιστορικό θέατρο Ακροπόλ όπου η Τζένη Καρέζη και ο Ντίνος Ηλιόπουλος που θα πρωταγωνιστούσαν σε μια παράσταση αποχώρησαν εξ αιτίας μιας έντονης διαφωνίας τους και οι ρόλοι τους δόθηκαν στην Μαίρη Χρονοπούλου και τον Γιάννη Γκιωνάκη.
Στην μεγάλη οθόνη η πρώτη της εμφάνιση έγινε το 1954 ως κομπάρσος στην μουσική κωμωδία της Φίνος Φιλμ “Χαρούμενοι αλήτες” ενώ 9 χρόνια μετά ο ρόλος της στα “Κόκκινα φανάρια” της έδωσε μεγάλη ώθηση και από εκεί και έπειτα ήταν πια πρωταγωνίστρια παίζοντας σχεδόν όλα τα είδη. Ακόμα και μιούζικαλ παρόλο που ο Γιάννης Δαλιανίδης ήταν αρνητικός επειδή θεωρούσε πως το πρόσωπο της δεν ταίριαζε σε αυτό το είδος.
Όμως ύστερα από επιμονή της ίδιας της ηθοποιού της έδωσε έναν μικρό ρόλο στην ταινία “Οι θαλασσιές οι χάντρες” και έναν χρόνο μετά ως πρωταγωνίστρια αποθεώθηκε στην κλασσική πια ταινία “Μια κυρία στα μπουζούκια” ερμηνεύοντας δυο από τα πιο διαχρονικά τραγούδια του Ελληνικού κινηματογράφου. Το “Είμαι γυναίκα του γλεντιού” και “Του αγοριού απέναντι” σε μουσική Μίμη Πλέσσα και στίχους του Γιάννη Δαλιανίδη και του Λευτέρη Παπαδόπουλου.
Στα μέσα του 1967 όλα τα έντυπα έγραφαν για τον επικείμενο γάμο της με τον Ανδρέα Μπάρκουλη με τον οποίο διατηρούσε σχέση για πάνω από έναν χρόνο. Όμως ο γάμος αυτός δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ διότι ο εκρηκτικός του χαρακτήρας ήταν κάτι που δεν άρεσε στην αγαπημένη ηθοποιό και ύστερα από έναν μεγάλο καβγά χώρισαν και δεν ξαναμίλησαν για παραπάνω από δέκα χρόνια. Μαζί είχαν συμπρωταγωνιστήσει στην κοινωνική ταινία της Φίνος Φιλμ “Όταν η πόλη πεθαίνει” ενώ η ίδια είχε κάνει και μια βουβή εμφάνιση λίγων δευτερολέπτων στην ταινία “Όλγα αγάπη μου ” όπου έπαιζε αυτός με την Ζωή Λάσκαρη και τον Φαίδων Γεωργίτση.
Λίγα χρόνια μετά και συγκεκριμένα τον Αύγουστο του 1975 ανέβηκε τα σκαλιά της εκκλησίας στο πλάι του Δημάρχου Σπάτων Δήμου Μπότσαρη. Ο γάμος έγινε σε ένα μικρό εκκλησάκι και ανάμεσα στους καλεσμένους ήταν ο Δήμαρχος Αθηνών Ιωάννης Παπαθεοδώρου, ο πρώην πρωθυπουργός Παναγιώτης Κανελλόπουλος, και βουλευτές της τότε κυβέρνησης.
Εν τω μεταξύ απ ‘έξω είχαν συγκεντρωθεί και δεκάδες απλοί πολίτες που θαύμαζαν και αγαπούσαν την λαμπερή ηθοποιό με αποτέλεσμα να χρειαστεί η επέμβαση της τροχαίας για την αποφυγή κάποιου δυστυχήματος κατά την διέλευση των οχημάτων. Σύμφωνα με παλαιότερη συνέντευξη της η ίδια δύο ημέρες μετά τον γάμο τους ανέβηκε στην Θεσσαλονίκη για να παίξει στο Κρατικό θέατρο Βορείου Ελλάδος και έναν χρόνο μετά χώρισαν.
Το 1987 τιμήθηκε με το ‘Α βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για την εξαιρετική ερμηνεία της στην δραματική ταινία του Κώστα Βρεττάκου “Τα παιδιά της χελιδόνας” Ενώ η τελευταία κινηματογραφική της εμφάνιση ήταν το 1996 στην ταινία “Προς την ελευθερία” όπου συμπρωταγωνίστησε με τον βαφτισιμιό της Άλκη Κούρκουλο.
Ως ηθοποιός στην τηλεόραση εμφανίστηκε μόνο μια φορά σε πρωταγωνιστικό ρόλο όταν αποδέχθηκε την πρόταση του Νίκου Μουρατίδη για να παίξει στην κωμική σειρά του Μέγκα “Μάνα είναι μόνο μια” που έγραφε ο ίδιος σε συνεργασία με τον Σπύρο Μεταλληνό.
Είχε προηγηθεί άλλη μια σειρά στην ΥΕΝΕΔ με τίτλο “Οι πρωταγωνιστές” και στην οποία μεταξύ άλλων συμμετείχαν ο πρώην σύντροφος της Ανδρέας Μπάρκουλης, ο Χρήστος Πάρλας, η Σοφία Ρούμπου, ο Λευτέρης Βουρνάς, η Νόνικα Γαληνέα, ο Αλέκος Αλεξανδράκης και η Μιμή Ντενίση.
Δυστυχώς όμως η αλλαγή στην τότε διοίκηση της ΕΡΤ μετά της εκλογές του 1981 ακύρωσε την προβολή της και τα γυρισμένα επεισόδια να παρέμειναν στην αποθήκη.
Η Μαίρη Χρονοπούλου όμως ήταν και μια από τις πρώτες γυναίκες ηθοποιούς που παρουσίασαν παιχνίδι στην τηλεόραση. Η πρώτη φορά ήταν το 1973 με την “Χρυσή βολή” και η δεύτερή δέκα χρόνια αργότερα με το “Μπάσκετ των γνώσεων”. Είχε όμως συμμετάσχει και στα “Τετράγωνα των αστέρων” που παρουσίαζε η Μαρία Αλιφέρη και στο “Παιχνίδι της χρονιάς” το 1986.
Κατά καιρούς είχε δώσει αρκετές συνεντεύξεις μέσα από τις οποίες δήλωνε πως ήταν κυκλοθυμική, αρκετά οξύθυμη, καλή μαγείρισσα και λάτρης των ωραίων σπιτιών και των τεχνών. Επίσης είχε πει πως “Ο έρωτας και η πολιτική μοιάζουν πολύ. Άλλωστε δεν υπάρχει έρωτας χωρίς πολιτική και πολιτική χωρίς έρωτα” Ενώ για να προλάβει όπως έλεγε τους καλοθελητές που θα σχολίαζαν την γυμνή της φωτογράφηση στο Playboy με λόγια όπως “Μα τι το θελε …γδύνεται κανείς στα 20, όχι στα 50” , η ίδια δήλωσε πως “Στα είκοσι μου δεν χρειαζόμουν καμιά επιβεβαίωση, στα πενήντα μου ναι”.
Η τελευταία γνωστή σχέση της ήταν με τον ηθοποιό Νίκο Σταγόπουλο. Ένας πολύχρονος και θυελλώδης έρωτας που παρά τη διαφορά ηλικίας έφτασε μέχρι τον αρραβώνα. Ενώ ακόμα και σήμερα την επισκέπτεται γιατί όπως ο ίδιος έχει πει “Αισθάνομαι την Μαίρη σαν δικό μου άνθρωπο”.
Από τον Αύγουστο του 1999 που τραυματίστηκε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα έχει υποβληθεί σε δεκάδες χειρουργικές επεμβάσεις ενώ όπως η ίδια έχει δηλώσει το ποσοστό αναπηρίας της αγγίζει το 100% . Δυόμιση χρόνια πριν έδωσε την πρώτη της μεγάλη τηλεοπτική συνέντευξη μετά τον τραυματισμό της, ενώ η τελευταία δημόσια εμφάνιση της ήταν την 1η Μαρτίου του 2019 στην κηδεία του αγαπημένου συναδέλφου και φίλου της Φαίδωνα Γεωργίτση τον οποίο και αποχαιρέτησε με την συγκινητική φράση “Αγόρι μου απέναντι, αντίο”. Όμως η πιο συγκινητική στιγμή ήταν τη στιγμή που το φέρετρο έβγαινε από την εκκλησία και το χαμήλωσαν προκειμένου να το ασπαστεί και η ίδια που βρισκόταν σε αναπηρικό αμαξίδιο.
Σήμερα η λατρεμένη ηθοποιός ζει στο σπίτι της στην Παιανία έχοντας ως φύλακα άγγελο μια οικιακή βοηθό, ενώ οι επισκέψεις που δέχεται είναι ελάχιστες κι αυτές από ανθρώπους εκτός του καλλιτεχνικού χώρου.
Πάντως ένα είναι σίγουρο πως η Μαίρη Χρονοπούλου ήταν και είναι μια γυναίκα αντράκι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ